piątek, 24 stycznia 2014

Mózg - jak uwolnić swój potencjał?

W ostatnich dwóch tygodniach moje studia doktoranckie nabrały rumieńców. Dużo czasu poświęcam na pisanie mojego pierwszego poważnego naukowego artykułu. Mój mózg w tym czasie pracuje na najwyższych obrotach :). Wiele osób pyta mnie:

 Jak ty to wszystko ogarniasz? 
praca, studia doktoranckie, projekt "Naturalnie, że profilaktyka", ... 
... tak, tak na tym się nie kończy :)


Te pytania natchnęły mnie, do napisania krótkiej notki o tym, jak zadbać o nasz najcenniejszy organ - mózg i co zrobić, żeby nam "stykało na synapsach"? 


Mózg to narząd, który kieruje całą naszą fizjologią, rozwiązuje problemy (te proste i te bardzo skomplikowane na miarę doktoratu :) ) odpowiada za naszą inteligencję, pomysłowość, kreatywność, zdolności, uczucia, odruchy i nawyki , ale też przekazuje tzw."garnitur genetyczny". Na pewno nie ma mu równych ka kuli ziemskiej i przez to zadziwia i budzi respekt! Co ważne, jest niezastąpiony w przeciwieństwie do innych narządów.
Z powodzeniem przeszczepia się dziś nerkę, wątrobę, kość, płuco
a nawet serce, ale mózgu jeszcze nikomu nie udało się w ten sposób zoperować.
Przeciętny człowiek wykorzystuje zaledwie 5% potencjału swojego mózgu. Geniusz na miarę Einsteina potrafi wykorzystać go w 11% i to jest ogromne osiągnięcie! 

Pod wpływem różnych szkodliwych czynników i z powodu złego stanu zdrowia możemy nie być w stanie skorzystać nawet z tych, danych nam przez naturę 5%. Co zrobić by tak się nie stało? Przygotowałam tą, mam nadzieję wymowną,  grafikę:


Oczywiście można rozwiązywać wiele zagadek, łamigłówek, grać w gry logiczne, sudoku, ćwiczyć pamięć i koncentrację itd.  Wszystko ładnie pięknie, ale jak mózg nie jest odpowiednio odżywiony, dotleniony, wypoczęty i zregenerowany to i "dobry Boże nie pomoże" :). 
Produktem, które świetnie odżywia mózg i wspomaga proces nauki jest mleczko pszczele,
czyli pokarm królowej matki w ulu. Zażywam je codziennie i moim zdaniem jest to świetna kontra
dla studenckiej zasady 4 Z - Zakuć, Zdać, Zapomnieć, 
Zapić :)  
Larwa pszczoły
rozwija się w mleczku pszczelim.
Ja wybieram:
ükoncentrację
ülepsze wyniki
üopanowanie stresu
ünaukę 3 razy szybciej
ü90% więcej zapamiętanego materiału
na dłużej






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chcesz o coś zapytać? - napisz.
Chcesz dać mi feedback? - napisz

Czekam na Wasze komentarze i wiadomości od Was.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.